Tuesday 11 August 2009

Kembara ini menguji kesabaranku

Muhamad Azim dan Nurul Atiqah di foyer rumah kami .. manantikan taxi pagi Sabtu. Excited nak balik hingga tak selera makan. Azim sebenarnya demam, badannya panas tu.
26 Jun 09 - di luar rumah menantikan taxi Wayne. Penerbangan dari Glasgow ke KLIA (transit di Dubai). Dengan charge £82.50 kami menaiki taxi Wayne jam 9.00 pagi. Dalam perjalanan Wayne bersembang panjang dengan aku (nasib baik aku faham gak lah loghat dia ... dan yang penting lagi dia faham apa aku cakap ... itu yang pelik sebenarnya sebab aku dengar rakaman perbualan aku ketika dalam kelas, aku pun tak faham .. ha h ha ha)...
Di Glasgow airport.
Ketika di Dubai, Azim masih lagi demam. Kami ada bekalan paracetamol. Setiap 6 jam kami berikan. Oleh kerana kami tak bawa thermometer, kami agak-agak je suhu badannya. Dalam penerbangan Dubai-KLIA, dia menangis hempir sejam. Penat sungguh kami berdua. Risau juga kami sebab ye lah dengan keadaan senario dunia dilanda H1N1, risiko tetap ada. Setibanya kami di KLIA, sekali lagi kami berinya paracetamol. Kami risau di KLIA ada imbasan suhu badan (spertimana dihebahkan dalam berita TV di Malaysia). Nasib baik tak ada scanner sebenarnya. Pihak Kementerian Kesihatan Malaysia hanya mengedar borang perisytiharan kesihatan saja. Alhamdulillah sebenarnya Azim demam kerana dia dijangkiti campak. Hari kedua di Malaysia baru kami sedar dia dijangkiti campak. Hampir seminggu jugaklah melayan karenah kesihatan anak lelaki kami ni. Penat sungguh kembara ini ...

No comments:

Post a Comment