Monday 5 October 2009

Setahun di Dundee 5 Okt 09

*Gambar: setahun yang lalu di Letch, Dundee*
Setahun yang lalu, 5 Oktober 2008 kami tiba di Dundee. Kami bertamu di rumah Zahir seketika sebelum dibawa ke Taymills utk sambutan Aidil Fitri. Pada waktu itu aku masih pening kepala sebab melayan dua orang anak dalam flight. Muntah jugalah dalam flight main kejar-kejar dengan Atiqah (anak sulun) dan tukar lampin baby (Azim) yang pada waktu itu usianya baru 3 bulan. Hari ini genap setahun di Dundee. Alu tak pasti apa yang berubah. Mungkin ahli Melayu Dundee bertukar-tukar. Kalau dulu Kak Maziah, Cin Ann dan ramai lagi memeriahkan program tetapi kini ada ahli-ahli baru yang menghiasi aktiviti Melayu Dundee. Yang benar-benar terasa ialah apabila tesis aku dah masuk stage 2 iaitu data analysis - ia benar-benar menguji kemahiran research aku. Adakalanya menakutkan tetapi cuba sajalah. Tambahan pulak bila dah jadi senior di school of Education ada tugasan lain yang memberi aku cabaran terutama apabila diberi amanah menjadi wakil PhD student ... ni yang buat aku bimbang, maklumlah English cap Ayam jer.

No comments:

Post a Comment