Monday 21 December 2009

Sayonara Dundee

Bergambar kenangan bersama dengan ust Lutfi sekeluarga sebelum berangkat ke Malaysia. Menggunakan airport transfer Wayne. Kawan Abrar - budak Scottish pun ada sama. Tidur di rumah ust Lutfi sebagai tanda persahabatan antara mereka. Aku pasti anak-anak ini akan berhadapan dengan satu cabaran apabila mula memasuki sekolah di Malaysia yang mana sistemnya adalah berbeza.
Nuha hiba di saat meninggalkan Dundee. Ya lah ... lebih empat tahun bersekolah dan hidup di perantauan yang mana akan menjadi kenangan berharga ... apatah lagi, amat jauh untuk kembali ke Dundee ... lazimnya amat sukar utk datang lagi tanpa ada tajaan yang mencukupi.
Kak Raihan, Ana dan ibu kepada kawan Abrar, Wayne, Ust Lutfi, Ust Amin dan anak-anak Dundee meluangkan masa meraikan perpindahan ini...
Sejurus sebelum keluar dari rumah ... Ustaz Ghazali mengazankan perpindahan mereka sekeluarga. Semoga semuanya dirahmati dan dilindungi Yang Maha Esa... InsyaAllah!

1 comment:

  1. Salam Mahzan :-D

    Laaa... macam mana pulak ada interprem ni? Sori Mahzan, ada akak merosakkan gambar.

    Macam manapun, memang rasanya berat juga untuk budak2 tu bila mula bersekolah kat Malaysia nanti. Approach Malaysia dengan UK pun banyak bezanya.

    ReplyDelete