Monday, 4 January 2010

Heavy snow 2010

Cuti sambutan krismas + tahun baru selama 2 minggu merupakan waktu-waktu berharga bersama keluarga. Ramai yang melancong pada waktu ini. Ada keluarga Melayu Dundee melawat puncak-puncak bukit yang mana suhunya mencecah -15 celsius. kami tak keluar dari Dundee ... sekadar meluangkan waktu bersama keluarga di sekitar Dundee.
Atikah dan Azim membeku!
Azim takut untuk berjalan dalam salji sebab dia selalu terjatuh ... tak sakit tapi sejuk ... pada banyak waktu dia terlekat dalam salji yang buatkan dia marah ...
Atiqah okay je main ... tapi akhir-akhir ini dia tak berapa tahan sejuk .. ini pun baru elok daripada demam!
Lochee Park
Padang ini memuatkan 8 buah padang bola sepak. Ramai yang berkunjung ke tempat ini untuk bermain salji.
Bermain sledge di sekitar kawasan ini ... ada yang bawa anjing ke sini .. takut jugaklah sebab tak biasa dengan anjing ...
Sledge
Kali pertama Ana menaiki sledge meluncuri bukit ini .. landai tapi cukup mencabar baginya ... tahniah kerana berani menaikinya!
Playground
Atiqah tak nak main sledge ... girl katakan memang suka main buai dan taman di sini.
Tak ramai bermain di sini kerana pengunjung bermain sledge!
Adik Azim seronok naik buai. Aku cuba buat snowman tapi susah lah pulak .. tak menjadi ... salji terlalu lembut .. lerai ...
Terbang ditiup angin!
Tiba-tiba aku ditoup angin .. melayang-layang jadinya ... ini membuktikan yang aku kurus sebenarnya ha ha ha!!
Skydiving ni .. tak payah pakai payung terjun pun dapat fly!!!
Eskimo!
Baju macam orang Eskimo .. tahan kesejukan tu .. menggigil-gigil ... logik lah sejuk sebab salji tebal .. yang tak logiknya apabila ada yang berkata "aku okey je main salji, tak sejuk sangat" ... jawapan kepada statement sebegini ialah "bohong pada diri!"
Ketika salji tebal mencurah...
Ketika pulang dari Tesco, kami cuba melawat Lochee Park .. salji mencurah dengan lebat sekali ... geram lah pulak .. apa lagi kami cuba tawan "ribut" salji ini.

Ini kali pertama kami bermain salji ketika salji tebal mencurah ... pemandangan yang menarik kerana ia memutihi tempat ini ...
Atiqah dan Azim marah jugak sebab salji masuk mata ...
Azim mana? Ada kat bawah berdiri .. tak nampak sebab letak kamera atas bonet kereta.
Melihat kami susah nak ambil gambar .. ada minah Scottish ofer bantu ambik gambar... kami macam seronok je main salji tapi Atiqah tak tahan ... sejuk kakinya .. tahun lepas dia lasak betul main salji .. tahun ni dia cepat rasa sejuk .. itu pun dah pakaikan dua lapis stokin dengan baju berlapis-lapis!

3 comments:

  1. Salam Mahzan :-D

    Ala... ruginya tak dapat tengok Anna menye"ledge" kat Lochee Park hari tu. Tangan dah beku. Lain kali bolehlah kita race pulak ya, Anna?

    Atiqah dah sihat dah? Nampak pucat hari tu.

    ReplyDelete