Saturday 23 May 2009

Macam kat Malaysia

Tengok awan membiru, rumput menghijau dan matahari terang menyinar membuatkan kami teringat pada suasana di Malaysia! Dah besar anak dara aku ni ... hari-hari melayan karenah si kecik ni mengingatkan aku tentang bagaimana ibu bapa melayani anak-anak, lantas apabila dewasa mereka meninggalkan ibu bapa kerana tuntutan hidup ... dulu aku dah mengerti sebenarnya tapi kini aku bukan sekadar mengerti tetapi aku memahami, menghayatinya dan merenunginya pula!
Pada musim panas ni adalah waktu untuk pakai baju sehelai saja tapi itu pun baju tebal kena spare gak sebab anytime cuaca boleh berubah dari panas sehingga ke sejuk menusuk tulang keting!

1 comment:

  1. Salam Mahzan,

    Sebab tulah kita berikan sepenuh kasih-sayang dan mendidik mereka dengan penuh ikhlas supaya bila mereka pergi meninggalkan sarang esok mereka dengan ikhlas ingat kat kita dan Insya Allah tak buat perkara bukan2 - Kan? Ceh! Brfalsafah pulak Mok Cik ni!

    ReplyDelete